Carbon dem - teszt
TCM Dem Teszt 2006.10.28. 01:56
A pr hete mr szinte tntetss fajul dem-vrs oktber 27-n megszlte gymlcst, az EA kiadta eddig fltve rztt kincst. Letltsek millii kezddtek meg szinte ugyanabban a percben, gy a hirtelen jtt rm hamarosan hisztriv vltozott a lass sebessg miatt – sokaknak mg a cikk megjelensekor is csak letltsi listjukban szerepel a Carbon. Azoknak is rdemes lehet elolvasni teht a tesztet, akik mg nem birtokoljk olvasink legjabb kedvenct - s azoknak is, akik 13.000 forintjuk elkltsn dilemmznak. Tesztnk, vlemnynk – sok karakterben...!
A Carbon dem tesztet tbb rszre bontottuk. Egyrszt, azok szmra, akik
esetleg mg nem szereztk meg a programot, lerjuk a jtk tartalmt,
lehetsgeit. Utna a vezethet autkrl, irnytsukrl lesz sz, vgezetl
pedig kielemezzk a dem egyes piciny rszeit.
Tartalom A Carbon demban hrom aut
tallhat, mind a hrom kategribl 1-1. A Muscle-kasztot a Camaro, az Exotic
rszleget a Gallardo mg a Tuner szekcit az EVO IX kpviseli. Mind a hrom
autt vezethetjk brmelyik plyn; amelyek a kvetkezk: egy kt krs
krverseny, egy 2 krs zrt plys drift s egy Canyon Duel kzl
vlaszthatunk. Nmi trtneti szl is kerlt a demba, elszr a kt elbbi
feladatot kell teljesteni, mikor is kihvhatjuk magunk ellen a kerlet urt, s
versenyezhetnk vele a kanyonos ldzsben.

|

|
Autk Camaro Fura
mdon versenyen sokkal jobban viselkedett, mint driften, mgpedig azrt, mert ez
utbbira meglepen kevs volt a benne lakoz er. A demban szerepl
versenyplyn azrt is nagyon j vele menni, mert sok az elnyjtott hossz
kanyar, ahol ki lehet tolni picit a fenekt s kzzel ellenkormnyozhatunk. A
Camaro az egyik leggyengbb Muscle Car (ezzel is kezdhetjk meg karriernket),
gy ezen versenyosztly fel nagyon komoly elvrsaink vannak. A Drift nehezen
ment vele, az er hinya mellett tlzottan is forgott, nehz volt vele a falak
kztt maradni. A Canyon Duelen az volt a furcsa, hogy a kanyarokat ugyan jl
kezdte el, a felnl valahogy mgis megelgelte a dolgot s elszaladt kifele az
orra.
Gallardo Amennyiben kzi vltval vezetnk, a demban ez
a legjobb aut – a Circuit mdra. Nagyon gyorsan s lvezetesen lehet
kapcsolgatni a sebessgi fokozatokat, ezzel azonban vge is a dalnak; a Gallardo
nagyon nehezen kanyarodik, nagyszer stabilitsa rosszul hat a frgesgre,
fordulkonysgra. A Drift s a Canyon Duel szinte lehetetlen kldetsnek tnt
vele, utbbi fleg a lass kanyarsebessg miatt. Ezt termszetesen gy kell
rteni, hogy amennyiben pont eltalltuk a megfelel sebessget s kanyarvet,
tkletesen fordul a kocsi, ehhez azonban lnyegesen tbbet kellett volna
gyakorolnunk, mint amennyi a teszt megrsa eltt a rendelkezsnkre llt.
EVO IX A legjobban vezethet aut az sszes plyn. A
krversenyt tkletesen lehet teljesteni vele, mert ugyan viszonylag gyengnek
rzdik (fleg egy Gallardo utn), nagyon gyorsan s frgn kanyarodik, jl vlt
irnyt. Tovbbi j pont, hogy a drift igazi lom vele; hrmasban forgatva a
motort, illetve a kormnyt, nagyon szpen halad az veken, nem kevs 7-es
szorzs driftet csszkltunk ssze vele – igazn lmnyszer a volnja mgtt
lni! A Canyon Duel is ezzel lett kivgezve, hiszen szinte gyerekjtk volt
kzel maradni az ellenflhez.

|

|
Vlemnynk szerint... s itt is jn
a Carbon dem hihetetlenl nagy problmja; elborzasztan knny! Az els
Circuit-rajt utn mint ks a vajon, gy mszhatunk keresztl autnkkal a teljes
meznyn, s biztathatjuk arra csapattrsunkat, hogy lkdsse kifel az
ellenfeleket. A Canyon Duel hihetetlen izgalmas, de egsz egyszeren knny.
Hibnk utn az ellenfl szinte bevr, majd ritmusvlts nlkl megint elttnk
ficnkol s menekl. Radsul ez egy komoly problmt vett elre, ugyanis nem
egy helyen olvasni, hogy a Carbon karrier-mdja nagyon, de nagyon hamar
vgigvihet. lltlag 6 ra jtkkal mr 65% kzelbe rkezhetnk, a GameStar
tesztere pedig 2 nap jtk utn be is fejezte a karriert. Nagy csatk nlkl az
amgy festien szp grafika, relis fizika s td-dbrgtet zene sem r sokat
– s a Carbon sem.

|

|
Mert ez a rsze nagyon rendben van. A Carbon grafikja nagyon kzel van a
Most Wanted roppant magas sznvonalhoz, ami nem meglep, hiszen rengeteg az
azonos elem. Tbbek kztt a buszmegll, illetve az utcn furikz jrmvek j
rsze is – sok minden vltozott ugyanakkor. A menkben nem csillognak szt az
autk, a visszatkrzds egszen zsenilis. Versenyeken nagyon szp a fst, a
cskok, a lmpk, az rnykok, a krnyezet, az t – nagyon kevs helyen lehetne
belektni a Carbon grafikai rszbe.
Egy ilyen pldul a ronglds. Az EA ismt a fl utat vlasztotta trs s
nem trs kztt; karcolsok az autn, megrepedt veg, szlvdk. Ez azonban nem
mindig lett tkletesen leth, mint ahogy az taln a mellkelt kpek egyikn is
ltszik; nagyon ritkn lehet gy meghzni egy autt!
Az Autosculpt tuning a vrt szintet hozza. Az egyes elemeket igen sok helyen
mdosthatjuk, sajt szjunk zre alakthatjuk a kocsit. Amennyiben nagyon
relisan akarjuk szemllni az esemnyeket, szinte csak kt vglet van: a relis,
visszafogott tuning s a fkevesztett csszkatologats, valszertlen, de a
jtk ltal megalkotott autk kztt nem tl szles a skla. Az igazi attrakci
teht vlemnynk szerint majd a fests lesz, a design ott alakul majd igazn
egyedire. rdekessg, hogy a Muscle car karosszrijnl a „Chop Top” opci
keretein bell az aut tetejnek magassgt is llthatjuk!
A hangokrl csak jt lehet mondani; gynyren szlnak a motorok, a kerekek,
a vlts, a nitr – csupa-csupa rm a flnek. Minden hangfalbl mlik a
rengeteg megahertz, eddig ez tnik a Carbon legersebb pontjnak.
sszegzs Az elmondottak alapjn
taln ltszik, hogy a Carbon egy majdnem tkletes jtk – egyedl a roppant
kibrndt s bosszant knnysg keserti sznkban az zt. A tbb tucatnyi
aut, 100 feletti verseny, a jtkmenet tovbbi j pontokat hozhat majd a
Carbonnak, amelyrl gy, a demval csupn 3 rt jtszva kijelentjk, hogy meg
fogja rni november 8-n a 13.000 magyar forintot.
A tesztet rta: Giornalista
|