Carbon demó - teszt
TCM Demó Teszt 2006.10.28. 01:56
A pár hete már szinte tüntetéssé fajuló demó-várás október 27-én megszülte gyümölcsét, az EA kiadta eddig féltve őrzött kincsét. Letöltések milliói kezdődtek meg szinte ugyanabban a percben, így a hirtelen jött öröm hamarosan hisztériává változott a lassú sebesség miatt – sokaknak még a cikk megjelenésekor is csak letöltési listájukban szerepel a Carbon. Azoknak is érdemes lehet elolvasni tehát a tesztet, akik még nem birtokolják olvasóink legújabb kedvencét - s azoknak is, akik 13.000 forintjuk elköltésén dilemmáznak. Tesztünk, véleményünk – sok karakterben...!
A Carbon demó tesztet több részre bontottuk. Egyrészt, azok számára, akik
esetleg még nem szerezték meg a programot, leírjuk a játék tartalmát,
lehetőségeit. Utána a vezethető autókról, irányításukról lesz szó, végezetül
pedig kielemezzük a demó egyes piciny részeit.
Tartalom A Carbon demóban három autó
található, mind a három kategóriából 1-1. A Muscle-kasztot a Camaro, az Exotic
részleget a Gallardo míg a Tuner szekciót az EVO IX képviseli. Mind a három
autót vezethetjük bármelyik pályán; amelyek a következők: egy két körös
körverseny, egy 2 körös zárt pályás drift és egy Canyon Duel közül
választhatunk. Némi történeti szál is került a demóba, először a két előbbi
feladatot kell teljesíteni, mikor is kihívhatjuk magunk ellen a kerület urát, s
versenyezhetünk vele a kanyonos üldözésben.
|
|
Autók Camaro Fura
módon versenyen sokkal jobban viselkedett, mint driften, mégpedig azért, mert ez
utóbbira meglepően kevés volt a benne lakozó erő. A demóban szereplő
versenypályán azért is nagyon jó vele menni, mert sok az elnyújtott hosszú
kanyar, ahol ki lehet tolni picit a fenekét és kézzel ellenkormányozhatunk. A
Camaro az egyik leggyengébb Muscle Car (ezzel is kezdhetjük meg karrierünket),
így ezen versenyosztály felé nagyon komoly elvárásaink vannak. A Drift nehezen
ment vele, az erő hiánya mellett túlzottan is forgott, nehéz volt vele a falak
között maradni. A Canyon Duelen az volt a furcsa, hogy a kanyarokat ugyan jól
kezdte el, a felénél valahogy mégis megelégelte a dolgot és elszaladt kifele az
orra.
Gallardo Amennyiben kézi váltóval vezetünk, a demóban ez
a legjobb autó – a Circuit módra. Nagyon gyorsan és élvezetesen lehet
kapcsolgatni a sebességi fokozatokat, ezzel azonban vége is a dalnak; a Gallardo
nagyon nehezen kanyarodik, nagyszerű stabilitása rosszul hat a fürgeségre,
fordulékonyságra. A Drift és a Canyon Duel szinte lehetetlen küldetésnek tűnt
vele, utóbbi főleg a lassú kanyarsebesség miatt. Ezt természetesen úgy kell
érteni, hogy amennyiben pont eltaláltuk a megfelelő sebességet és kanyarívet,
tökéletesen fordul a kocsi, ehhez azonban lényegesen többet kellett volna
gyakorolnunk, mint amennyi a teszt megírása előtt a rendelkezésünkre állt.
EVO IX A legjobban vezethető autó az összes pályán. A
körversenyt tökéletesen lehet teljesíteni vele, mert ugyan viszonylag gyengének
érződik (főleg egy Gallardo után), nagyon gyorsan és fürgén kanyarodik, jól vált
irányt. További jó pont, hogy a drift igazi álom vele; hármasban forgatva a
motort, illetve a kormányt, nagyon szépen halad az íveken, nem kevés 7-es
szorzós driftet csúszkáltunk össze vele – igazán élményszerű a volánja mögött
ülni! A Canyon Duel is ezzel lett kivégezve, hiszen szinte gyerekjáték volt
közel maradni az ellenfélhez.
|
|
Véleményünk szerint... És itt is jön
a Carbon demó hihetetlenül nagy problémája; elborzasztóan könnyű! Az első
Circuit-rajt után mint kés a vajon, úgy mászhatunk keresztül autónkkal a teljes
mezőnyön, s biztathatjuk arra csapattársunkat, hogy lökdösse kifelé az
ellenfeleket. A Canyon Duel hihetetlen izgalmas, de egész egyszerűen könnyű.
Hibánk után az ellenfél szinte bevár, majd ritmusváltás nélkül megint előttünk
ficánkol és menekül. Ráadásul ez egy komoly problémát vetít előre, ugyanis nem
egy helyen olvasni, hogy a Carbon karrier-módja nagyon, de nagyon hamar
végigvihető. Állítólag 6 óra játékkal már 65% közelébe érkezhetünk, a GameStar
tesztere pedig 2 nap játék után be is fejezte a karriert. Nagy csaták nélkül az
amúgy festőien szép grafika, reális fizika és tüdő-dübörögtető zene sem ér sokat
– és a Carbon sem.
|
|
Mert ez a része nagyon rendben van. A Carbon grafikája nagyon közel van a
Most Wanted roppant magas színvonalához, ami nem meglepő, hiszen rengeteg az
azonos elem. Többek között a buszmegálló, illetve az utcán furikázó járművek jó
része is – sok minden változott ugyanakkor. A menükben nem csillognak szét az
autók, a visszatükröződés egészen zseniális. Versenyeken nagyon szép a füst, a
csíkok, a lámpák, az árnyékok, a környezet, az út – nagyon kevés helyen lehetne
belekötni a Carbon grafikai részébe.
Egy ilyen például a rongálódás. Az EA ismét a fél utat választotta törés és
nem törés között; karcolások az autón, megrepedt üveg, szélvédők. Ez azonban nem
mindig lett tökéletesen élethű, mint ahogy az talán a mellékelt képek egyikén is
látszik; nagyon ritkán lehet így meghúzni egy autót!
Az Autosculpt tuning a várt szintet hozza. Az egyes elemeket igen sok helyen
módosíthatjuk, saját szájunk ízére alakíthatjuk a kocsit. Amennyiben nagyon
reálisan akarjuk szemlélni az eseményeket, szinte csak két véglet van: a reális,
visszafogott tuning és a fékevesztett csúszkatologatás, valószerűtlen, de a
játék által megalkotott autók között nem túl széles a skála. Az igazi attrakció
tehát véleményünk szerint majd a festés lesz, a design ott alakul majd igazán
egyedire. Érdekesség, hogy a Muscle car karosszériájánál a „Chop Top” opció
keretein belül az autó tetejének magasságát is állíthatjuk!
A hangokról csak jót lehet mondani; gyönyörűen szólnak a motorok, a kerekek,
a váltás, a nitró – csupa-csupa öröm a fülnek. Minden hangfalból ömlik a
rengeteg megahertz, eddig ez tűnik a Carbon legerősebb pontjának.
Összegzés Az elmondottak alapján
talán látszik, hogy a Carbon egy majdnem tökéletes játék – egyedül a roppant
kiábrándító és bosszantó könnyűség keseríti szánkban az ízt. A több tucatnyi
autó, 100 feletti verseny, a játékmenet további jó pontokat hozhat majd a
Carbonnak, amelyről így, a demóval csupán 3 órát játszva kijelentjük, hogy meg
fogja érni november 8-án a 13.000 magyar forintot.
A tesztet írta: Giornalista
|